Florida reis deel 1

5 maart 2016 - Lake Mary, Florida, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Ons eerste verhaaltje!

Vanmorgen om 10.00 waren Jeroen en ik bij Anneke, ze stond al met de koffer buiten en konden zo door naar station Hengelo.

Om 10.24 ging onze trein en daar gingen we, uit gezwaaid door Jeroen. We hadden bewust deze trein genomen zodat we in Amersfoort niet hoefden over te stappen. In Hilversum werd er om geroepen dat er een kleine vertraging was omdat er stroomstoring in Hilversum was en daardoor konden de slagbomen niet naar beneden. En dus mochten er geen treinen langs. Na 10 minuten werd er opnieuw omgeroepen dat er geen treinen meer richting Schiphol mochten en dat deze trein omgebouwd werd en weer terug reed naar Amersfoort… DUH… en nu? Iemand anders keek op de NS app en we konden vanaf Amersfoort naar Utrecht en dan naar Schiphol. Ondertussen was er al een conducteur en hij vertelde dat het erg lang kon duren voordat deze trein “om zou keren”. Nou…lekker dan! Nou…even spoed beraad met andere passagiers (met koffers) en besloten om een taxi te nemen met zoveel mogelijk mensen. Er was een aardige fransman en hij zeulde met mijn zware koffer alle trappen af en gelukkig kwam er net een taxi busje aanrijden. Met z’n 8-en erin en onderweg erg gelachen met elkaar en vooral met de leuke taxi chauffeur. Dat maakte in ieder geval weer iets goed….want man oh man…wat een gedoe.

Op Schiphol verliep alles vlot en om 15.30 uur gingen we met de dreamliner van Arkefly de lucht in. Mooi toestel, heel apart geregeld met gekleurde verlichting. De plekken waren normaal, niet ruim maar ook niet krap. We kregen een prima maaltijd en een paar keer water. Overige drankjes of snacks moet je bij kopen. Ook het entertainment programma moet je betalen. (dit hadden wij van te voren geregeld). We hebben 3 films gekeken, gekletst met het meisje naast ons en toen waren we er al. Het ging het echt super snel. Het was 19.05 uur toen we landen (plaatselijke tijd) op Orlando Sanford.

Helaas hadden we hier weer pech, ze hadden een computer storing. Dus lange wacht rijen voor de douane. Maar uiteindelijk stonden we tegen 20.30 uur met onze koffers buiten. Het kantoor van Alamo zat aan de overkant en ook hier waren we zo aan de beurt. We rijden nu in een mooie grijze Hyundai Sonata.

Tomtom aan en 15 minuten later waren we in onze Hampton Inn & Suites in Lake Mary. Prachtig hotel. Wij zijn zoooo happy.

We hebben allebei het gevoel dat vliegen met die dreamliner inderdaad minder vermoeiend is. We zijn nu 21 uur wakker maar voelen ons prima…. Of zou dat gewoon komen dat we in Florida zijn hahahaha

Groeten

Anneke en Mieke

1. Edith:
    5 maart 2016
    Ik ga jullie volgen! Zo dan wat een gedoe met die NS. Maar jullie zijn er! Heeeeerlijk!
  2. Bettina:
    5 maart 2016
    Wat een spannend begin van de reis! Gelukkig zijn jullie er nu. En wat betreft de vermoeidheid: wij hebben nog nooit met de dreamliner gevlogen maar ik ben ook nooit moe als ik in Florida ben :-) hahaha. Ik ga jullie volgen vanuit een koud NL. Fijne vakantie.
  3. Bianca:
    5 maart 2016
    Gelukkig is het goedgekomen! Leuk om mee te lezen en Ik ga jullie volgen! Heel veel plezier daar!
  4. Marian:
    5 maart 2016
    Wij gaan jullie ook volgen..leuk!
  5. Jan,Janet, Colin en Dustin:
    5 maart 2016
    Net vertrokken en dan al zoveel meegemaakt! Jullie kunnen het ook wel treffen hoor....Maar gelukkig is alles goed gekomen. Heel veel plezier en geniet van jullie heerlijke vakantie....en wij genieten een beetje mee via de reislogger.